26.2.13

Igår hände det alltså.
Igår fattade jag varför folk blir religiösa.
Jag mådde redan från början inget vidare och så tittade vi på
"Vetenskapens värld".
Månen, jordens uppkomst..
Det var då jag fattade.
Det är så jävla komplicerat och slumpartat hela den här jävla skiten
att vi finns så visst i helvete är det så mycket enklare att tro att
det var en skäggig gubbe som skapade det här.
Det är överväldigande och fullständigt ogreppbart hur jag idag sitter
i den här soffan och just nu bloggar.
Sen blev det för mycket.
Helt plötsligt fanns det ingen mening.
Med något!
I panik tog jag mig till köket och väl där fattade jag ingenting längre.
Varför ska jag diska flaskorna?
Varför ska jag äta?
Allt är bara slump och sån jävla tur.
Månjävel.
Varför lever jag och vem kan man lita på?
Vetenskapen är bara ett jävla antagande och slutsatser men det är
ingen som riktigt på riktigt kan veta helt säkert.
Tro fan att man tror på farbrorn med skägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..