25.10.12

"Jag vill gunga upp i luften!"
Så klart hon ska få gunga upp i luften tänkte jag och gav henne fart.
"Du håller i dig va?" manar jag och ger henne lite mer fart.
Det skulle jag inte ha gjort, för då glider hon av gunghelvetet och
hamnar på något jävla vis på nacken huvudet och ryggen och gör en
kullerbytta.
Helvete!
Runt omkring står föräldrar och dagisfröknar och ser allt och får nu
beviset på vilken rutten mamma jag är.
Jag gungar min dotter så hårt att hon åker av.
Helvete.
Fylld av skuld och skam rusar jag fram till Hanna som gråter, rädd och
kanske skadad.
Helvete!
Jag tröstar, säger förlåt hundra gånger, jag skäms.
Fan.
Gav jag henne så hård fart?
Vilken ansvarslös idiotmamma jag är.
Gud vad ska dom andra tro om mig?
Deprimerad, sjukskriven och benägen att skada mina barn?
Det var ju inte meningen.
Hon ville ju bara gunga upp i luften.
Ja, så blev det ju, så på sätt och vis fick hon ju sin önskan uppfylld.
Fan.
Jag svär igen.
Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..