7.4.13

Vi måste göra något.
Vi måste sluta skämmas för att vi mår dåligt.
Vi måste sluta vara rädda för att fråga någon som mår dåligt hur hon mår.
Jag lovar att jag inte ska spy hela min livshistoria på dig, så vad
fan är du rädd för?
Är det för att du själv inte mår så jävla bra som du försöker få oss att tro?
Framkallar min depression och min ångest obehagliga känslor hos dig
för att du känner igen dig?
Helt allvarligt.
Om vi bara kunde öppna käftarna om att allt inte är rosa och
piffelipiffblinbling.
Jag är helt ärligt så otroligt trött.

3 kommentarer:

  1. Känner inte dig men känner MED dig. Det är bara genom att prata som folk kan börja förstå och fatta. Mår själv väldigt dåligt från dag till dag och ska till VC/öppenvården för att få hjälp. Kämpa på, du är en inspiration för mig att våga berätta och söka hjälp. Tack. (Hittade hit från Instagram, vi bodde även på gårdarna bredvid varandra som små :-))

    SvaraRadera
  2. Det är precis det jag menar! Man måste våga visa att även jag, som kan verka så glad och sprudlande har det jävligt jobbigt också.
    Tack för att jag får vara din inspiration!
    Hoppas verkligen att du kommer få må bättre snart och att du hittar rätt verktyg för att komma dit.
    Och jag minns dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Har en lång väg att gå men känns bra att ha tagit första steget. Känns tråkigt att folk i omgivningen har svårt att förstå/lyssna när man berättar, undrar ibland om det beror på rädsla för det man inte vet något om. Mer accepterat med lunginflammation eller ett brutet ben liksom. Hoppas du får den hjälp du behöver och rätt verktyg. Ta hand om dig! Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..