22.1.12

Nej då, jag är inte ett dugg irriterad.

Fan att det ska va så jävla krångligt med räkningshelvetena!
Autogiron hit, e-faktura dit, kvartalsräkningar, hittepåfakturor och massa onda ting.
Tänk om jag bara kunde få alla mina jävla fakturor på papper igen, så jag kunde bunta ihop skiten, se vad den totala slutsumman blir och sedan betala dom direkt den tjugofemte när pengarna har kommit.
Inte som nu:
Autogiron som dras, en den tjugofemte, en den tjugoåtttonde, två den första och resten den tredje.
"Nä, du måste betala via autogiro, annars får du betala hela årsbeloppet på en gång."
Kul, då måste jag ändå sitta och lägga undan till mina fejkfakturor en gång i månaden.. Liksom låtsas att jag betalar månadsvis. Nä, okej, jag tar autogiro, då försvinner i alla fall pengarna från mitt magra konto varje månad.
Sen har vi piss-csn som bara delar ut fina kvartalsräkningar så jag då faktiskt måste låtsas (som jag skrev ovan) att jag betalar ett belopp varje månad för att inte få en hemsk månad varje kvartal.
Idioti.
Helvete.
Mutter mutter.
Sen är det ju olika belopp på dessa sketna autogiron lite då och då, så jag kan inte ha någon slags stående överföring på skiten heller, för att göra det lite enkelt.
Ge mig månadsräkningar.
På papper.
Nu.
Gah!
Detta snurr och virrvarr har gjort att vi i flera månader har missat någon jävla räkning.
Och som vanligt står vi där, dumma som fån och fattar ingenting.
"Vadå? Vi som kollade igenom det där så noga. Eller..?!"
Sen får jag panik.
Sen kommer pengaångesten.
Sen blir jag tråkig, så där som bara en hysterisk, passionerad och känslostyrd kvinna i sina bästa år kan vara.
Jag blir tokig.
Pappersfakturor. Varje månad.
Nu.
Korv.

3 kommentarer:

  1. Vet vad du menar. Kolla med Csn - jag hade också kvartal innan men har ändrat till månad istället, ska funka. Kram

    SvaraRadera
  2. Men jag berättade väl att jag hade samma problem förut!?

    Öppna ett konto enbart för autogirobetalningar!!
    Sen lägger ni en stående överföring på den totala summan allt brukar landa men med nån tia extra på varje.
    Så om en räkning brukar ligga mellan ex. 100 och 200 kr sätt över 250 kr och sen när ni runt den tredje kollar att alla är dragna så blir det alltid en liten men välbehövlig slant som går att flytta tillbaka! :)
    Aldrig några trubbel! :)

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..