25.2.14

Dag två - vem tror du att du är?

Jag fattar ingenting.
Är helt lost.
Jag räknar och räknar, suddar, börjar om, suddar, tänker om, tittar på mattevideon igen, läser igen.
Räknar.
Räknar fel.
Fattar ingenting.
Tanken kommer som en jävla atombomb: Vem fan tror du att du är?
Trodde du verkligen att du skulle klara det här?
Jag ser mig själv sittandes i soffan, fyrtiofem år, dom ringer från mitt timvikariat på ICA.
"Kan du komma in och jobba? Tuva-Li ringde sig sjuk.."
Så.
Vem tror jag att jag är?
Är jag blivande barnmorskan eller är jag Tuva-Lis vikarie?

2 kommentarer:

  1. Inte är du någon tuva-li vikarie inte!! Det kommer att gå, det måste bara lossna först. Det var ju inte igår vi satt i skolbänken precis... Jag hejar på dig!! Stor kram! 💕

    SvaraRadera
  2. Du är på väg finaste Jenny! Du kommer att bli en FUCKING FANTASTISK barnmorska! Mvh Emma, sjuksköterskan som vet hur mycket jävlar anamma du har egentligen! <3<3<3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..