10.2.12

Om fyra timmar jobb så har jag ledig helg med min familj.
Ska bli alldeles fantastiskt!
Det känns som om vi aldrig hinner umgås.
Det är bara stress och fläng fram och tillbaka till dagis, tåg och jobb och däremellan ska man hinna laga mat så alla blir mätta och får med sig lunch till morgondagen, man ska hinna städa och de dagar man mitt i veckan är ledig, ja då ska man hinna med den där tvättstugan (som ligger i ett annat hus..) och kånka på tvätt och barn, upp och ner för alla dessa trappor.
Inte undra på att man ibland däckar som en klubbad säl i soffan innan de sena nyheterna, med smink och oborstade tänder.
Ja, jag är lite less.
Jag önskar att det fanns mer energi i min kropp och att antingen dygnets timmar skulle vara fler, eller att timmarna man ska jobba här i Svedala kunde vara färre.
Så man hann med.
Att umgås.
Kanske ibland andas mellan alla svängar.
Jag vill ha sol, semester, bebis, föräldraledighet och tid för min familj nu.
Nu!
(Eller så vill jag bara ha exempelvis en tvättmaskin i lägenheten så hade ett av alla dessa små bekymmer varit löst, eller kanske körkortet så hade det inte tagit en timme av min förmiddag att ta sig till dagis och en timme av min eftermiddag att hämta på dagis.
Små, enkla ting som underlättar. Det vore något.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..