1.2.17

Jag lämnar er nu. En stund.

Efter att jag gått ut med på sociala medier till mina vänner att jag kommer försvinna en stund, och med en stund menar jag tills jag har kontroll igen (det kan innebära tre dagar eller tre månader, vem fan vet?!) så fick jag galet mycket fin respons. 
Den här var dock bland det finaste av fina och jag vill verkligen dela med mig. Jag grät en lång stund efter jag fått meddelandet och kände verkligen hur min vän, trots att hon själv inte innehar samma problematik som jag, kunde förstå. Att ha folk runt omkring som verkligen förstår en är få förunnat när det kommer till vad jag brottas med, så.. 

"Dn här tog mit typ 3 minuter att skriva. Du var on top of my mind och jag har ingen ANING om hur det är att vara du och hur det ter sig att ha din superkraft att "falla" med sjukt jobbiga tankar/känslor och sedan resa sig. Igen och igen. Du är helt amazing! . Men det bara RANN ut en massa ord, som egentligen är "snyggare" med tempot/kompet jag har i huvudet men nu får du bara texten. Massa orkankramar från mig"

Älskling, 
försök inte nå mig
Ta inget personligt
Men jag är out of my mind
Stormarna sliter
för hårt inuti mig
Har ingen kontroll
Ringer du, brister jag

Jag håller ihop
Jag klarar det här
Tack att du finns
På avstånd är du nära
Jag måste rida ut
orkanen som drar mig
bort mot skogen

Jag måste gå själv
Genom dunkla natten
Vet att din hand är nära mitt hjärta
Fast jag bett dig vänta, en liten stund
Du ger mig kraft

Fattar inte att jag klara'rt
Men Snart är jag nära
Ser vattnet framför mig
Kanske vågar jag hoppas nu
Att jag vinner.. som varje gång förut

Nu är jag framme
Vattnet har stillats
Månen är uppe
Gör mig lugn igen
Jag andas in luft
Känner mig fri
Tar upp telefonen
Säger: hej, här är jag. jag är hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..