20.10.13

Missar början av Solsidan för att vi försöker komma fram till hur jag
ska kunna förverkliga min lilla dröm om att bli barnmorska.
Grundbehörighet för sjuksköterskeutbildningen: Matte B.
Där gav jag upp direkt.
Matte B är min dödsfiende.
Så, jaha?
Vad ska jag hitta på istället?
Ja, jag är en geuppare. Jag törs inte. Är rädd så in i helvete för att
misslyckas.
Sen lyssnar jag till Christine Meltzers historia, om hur hon körde
näven rätt i nyllet på bröstcancern.
Då kände jag att fan, bara jag får vara frisk, se mina barn växa upp,
få äta middag med min familj vid vårt rangliga trehundrakronors
matbord varje dag, då fan spelar ingen examen nån jävla roll alls.
Jag vill nog jobba halvtid i kassan på Ica.
För då får jag tid med det viktiga - livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..