10.5.09

som en bro över mörka vatten ska jag bära dig.. - än en gång.

Sjöng i kyrkan idag.
Det gick fint, det va inte så mycket folk där så nervositeten gav med sig.
Senast jag sjöng "Som en bro över mörka vatten" var på begravningen.
Det blir lite jobbigt då, när man försöker sjunga och samtidigt har en klump stor som en golfboll i halsen.
Känslosam?
Jag?
Ha ha!
Så klart! Som fan dessutom.
Jag har varit som en ledsen panda hela veckan.
Varvat med glad som en lärka förstås.
Höga berg o djupa dalar-deluxe hela veckan.
Och så alla mardrömmar sju nätter i rad.
Nya tag i morgon, med start i natt förhoppningsvis.
Vore skönt att få en hel natts sömn.
Utan dubbla toalettbesök och mardrömmar.

Nu blir det en kopp smarrig espresso och jubel när Sverige tar hem bronset.

(Man ska inte ropa hej, men jag har också tagit i trä så..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..