10.5.09

Familjen Älg

Hur trött jag än är verkar det som om min rastlöshet vägrar försvinna.
Efter att ha kikat på kvällens tv-tablå tog vi en timmes bilfärd.
Vi åkte mot Bergshammar, Svalsta, Fjällskär och sedan vidare hemåt via Harg.
På väg hem stötte vi på familjen Älg.
Jag blev först livrädd för att sedan bli lite så som man blir när man ser en söt kattunge, eller en bebis.
Det var när vi såg en.
Helt plötsligt dök det upp en till.
Då fick jag för mig att de skulle attackera och bad Stefan att köra.
Nu.
Då såg vi en tredje och Stefan tyckte att det var som att vara på safari samtidigt som jag var sjukt fascinerad och skrajsen på samma gång.
"Du är en äkta stadsbo du" klämde Stefan ur sig.
Det vete fan.
Men inte har jag haft en skog full av älgar bakom huset när jag var liten i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..