3.4.09

Tack gode Gud.........run för maten!

Det sa ofta min farfar till min farmor efter maten. Han va lite småbusig han, min farfar Rolf. Skulle vara kul om han hade levt idag..
Idag är det fredag och min o Kimpas varannan fredagsöl hägrar. Gillar våra fredagar, vi ses ju inte så mycket nu för tiden tyvärr.
En öl i gott sällskap en solig, vårig fredag! Det är fina grejer det!

Sitter som vanligt o tittar på efter tio samtidigt som jag surfar runt. Regina Lund är gäst hos Malou för att prata om sin hjärtesorg efter sin pappa och hon har med sig sin diktsamling som hon ska läsa ur. Helt plötsligt sitter jag som klistrad när hon läser sin dikt, hon gör det med eld och passion, med glädje och sorg. Starkt!
Det gör ont i mig och jag känner hur dum i huvudet jag måste vara för jag sitter med tårar i ögonen.
Jag har blivit dum i huvudet på sista tiden, gråter, skrattar, gråter o känner ohyggligt mycket medlidande för folk... Det är väl våren, kanske.
Man blir dum i huvudet på våren.
Då svämmar känslorna över.

2 kommentarer:

  1. Säg ALDRIG att du är dum i huvudet för att du visar medkänslor. Det är ju det som gör dig till den underbara fina vän som du är.

    Puss från en vän låååångt borta;)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny! Va kul att du har en blogg, det visste jag inte! Visst är det skönt när folk börjar öppna balkongdörrarna, det håller jag med om! =) Superhärligt nu när våren börjar komma! Vi får köra en debut-öl i hamnen nån fredag snart när de öppnar! Kramis

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..