1.4.09

Att se det härliga i det lilla

Nu har jag pratat med prästen! Så svårt det kan verka vara att prata med främmande människor ibland, men så skönt det är nu när det är gjort!

Slängde ur mig på lunchen att jag tycker att det är så mysigt att se hur folk börjar öppna sina balkongdörrar. Stefan skrattade åt mig..
Men det är sån jag är. Jag suckar och förbannar det mesta, men helt plötsligt kan jag se det härliga i det lilla! Våren kommer, folk öppnar fönster och balkongdörrar! Det är så mysigt! Senare i eftermiddag kommer det säkert en suck eller två igen..

Nu ska jag inta balkongen, där vår gamla julgran ligger o skräpar. Ska försöka börja läsa "Flyga drake" som jag lånade av svärmor för ett halvår sedan, o så ska jag sola näsan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..