1.4.09

April april din dumma sill - katten får skita vart han vill!

Idag blir min vän Kim lite äldre så i afton ska vi hem till honom o äta lite tårta! Vilket underbart födelsedagsväder han får!
För ett år sen åt jag årets första glass (Tophat), det va lika fint väder då. Kanske att det var varmare till och med..

Hela den här begravningsgrejen fick mig att tänka på vad man själv skulle vilja ha som "sista sång" när man själv ska gå hädan..(vilket förhoppningsvis dröjer så man hinner ändra sig ett par gånger)
Jag har nog ett par kandidater i alle fall.
Jag vill inte att nån ska behöva sjunga då jag vet hur satans jobbo det är så för min del får det no bli cd-skiva.
Men det gör inte så mycket, det är ju faktiskt ett par väldigt vackra sånger.
"Keep breathing" med Ingrid Michaelsson & "Somewhere over the rainbow" med Israel Kamakawiwo'ole. O så får vi inte glömma antingen kents 747 eller Mannen i den vita hatten som är di bästa någonsin!
Det kanske är nåt man inte ska prata om, men det är ju det som är grejen - vi ska alla en gång dö!
Lika bra att man får styra o ställa lite inför sista vilan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..