27.5.15

Om bråk och om att vara konsekvent

Hon måste lära sig. Hon måste lära sig att vi menar allvar med det vi säger. I både stort och smått.
Att vara konsekvent är nog det svåraste jag vet.
Jag tänker irrationellt. "Tänk om hon skulle dö i morgon, då skulle jag göra vad som helst i världen för att få natta henne ett par timmar varje kväll."
Jag resonerar så. Det är därför det så ofta blir fel. Det är också därför jag vänder ut och in på mig själv, därför jag blir helt slut. Och arg. Jag vet att jag tänker fel. Jag vet verkligen det. Men det är svårt, oerhört svårt.

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag tänker lika när det är dags för nattning. Vad skulle jag ångra om jag dog imorgon? Jo, jag skulle ångra att jag inte satt de extra 5 minuterna som tjejerna bad om. Att jag inte spelade det där spelet efter förskolan. Att jag inte var närvarande. Sen fattar jag också att man inte kan hålla på i en evighet men är det så farligt egentligen? Visst ska rutiner osv in men jag tycker det är svårt. Otroligt svårt. Va inte så hård mot dig själv. Du är bara människa och du vill bara det bästa för dina barn. Du gör ett fantastiskt jobb!! ❤️️

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..