10.1.13

Dag två. (jo det blir bara två dagar i veckan att köra hela rejset själv.)
Lämnar S på stationen strax efter klockan sju, åker till pappas jobb
för frukost.
Sen dagislämning och Maxi där hälften av sakerna jag ska ha saknas, så
jag tar pojken som hatar att åka bil och drar till Coop.
Sen hem.
Laga mat.
Hinna äta.
Sen hem till fantastiska Jessica och hennes Tyra för att ha så
trevligt så jag nästan höll på att glömma hämta på dagis.
City Gross, måste ha mellis till den där treåringen.
Kvart i fyra.
Helvete!
Jag hinner inte.
Kö.
Folk med vagnar fulla.
Pelle skriker.
Köra lagligt och säkert till dagis, hon vill inte följa med hem till
mormor och morfar, hon vill vara kvar och leka.
Pojkskrik och mammatjat - Är du vaken Hannaaaa??!
Bilköer.
Såklart, klockan är ju halv fem..
Sveper kaffe, försöker roa barn.
Hämta S på stationen.
Hem.
Pojkensomhatarattåkabil somnar och vi hoppas för natten, men väcks
snart av trött och dramatisk storasyster.
Dödshungrig och tvärtrött.
Barnen är plötsligt pigga igen och där gick min tidiga kväll åt skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..