20.3.12

Jag borde klippa mig och skaffa mig ett jobb

Jag har fler borden.
Som att ta bort det där punkiga, svarta nagellacket som blev om möjligt ännu mer punkigt efter disken när det flagnade av.
Jag borde städa och plocka bort den där tomma kartongen som stått i hallen i snart en månad och jag borde klippa mig.
Jag borde ta reda på den rena tvätten som fortfarande ligger i tvättpåsen sedan i lördags och byta påsen i blöjhinken.
Men kanske mest av allt borde jag ta hand om mig själv, jag borde le och vara glad, inte vara rasande arg och fly förbannad.
Jag borde ta det lugnt kanske gå någon yogaklass, lära mig andas och gå in i mig själv.
Men inget av det jag borde göra gör jag.
Inte idag.
För jag orkar inte.
I alla fall inte idag.
Jag är ett äppelskrutt.
Ett utskitet äppelskrutt.
Vi får se om i morgon är en dag att orka.
Jag borde ju i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..