9.12.10

Äckelinfo om äckelvagel.
Läs på egen risk.
Ja, då var jag alltså och opererade ögat igår.
En upplevelse som jag helst inte vill vara med om igen. Det skulle dock kunna bli så.
Jag trodde att man lite enkelt skulle ge mig bedövning, lägga ett snitt utanpå vageln och skrapa ur det som skrapas ur kan, men när jag sedan satt där förklarade doktorn för mig att så ska vi inte göra minsann om vi ska vara effektiva.
Nej då.
Vi skulle krypa in, innanför ögonlocket, nypa fast vageln med någon slags skruvtång, för att sedan öppna upp, skrapa ur och knipsa bort.
Det visade sig dock att den inte gick att tömma så bra som han trott och att det mest var ärrvävnad i kulan.
Roligt.
Efter att vi var klara fick vi snällt sitta och vänta i 20 minuter tills ögat slutat blöda för att sedan få veta att han inte fått bort skiten (och att den heller inte kommer att försvinna av sig själv tyckte jag att det lät som.)
Nåväl.
Det gjorde ont, jag var rädd utav bara helvete och inte blev jag så blåslagen som jag trodde att jag skulle bli.
Men den sitter där den sitter, det gör ont, ögat rinner och varar.
Domen blev att om den inte är borta i januari så är det bara påt igen som gäller.
Roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..