2.4.10

ToggBlorka

Jo.
Jag håller med dig Christine.
Jag har verkligen varit fräckt dålig på att blogga sista tiden.
Ännyuäj!
I går fyllde min goa vän Kim år och det bjöds på kalas på Bagaregatan på kvällskvisten.
Det slog mig på vägen dit när vi i rask takt promenerade med Hanna i vagnen att man blivit så "vuxen".
Vi hade några timmar tidigare droppat av Kims present hemma hos honom för att slippa släpa den gåendes.
(bara det - bekväm har man blivit..)
Presenten var en orkidé.
I grön kruka.
En orkidé gott folk.
Till Kim.
Till Kim som förr bara hade plastblommor.
Bebis, barnvagn och en orkidé.
I grön kruka.
Hanna har just blivit tvättad i håret, så nu doftar hon bebis, Barnängen Barntvål.
Mmm..
Om en stund ska vi packa ihop oss och åka till Rusta och köpa en balkonggrupp.
Grupp och grupp, två jävla stolar och ett bord för 500 riksdaler.
Det kommer bli jättebra i vår gigantiska pensionärskuvös.
Kanske att vi ska lösa ett och ett annat problem också.
Vi får se..
Ha en fin långfredag sötnosar - o glöm inte att sörja en stund!
PoK

2 kommentarer:

  1. Visst du. Jag sörjde en stund imorse. "Jesus jesus amen amen" tänkte jag och så var det bra med det.

    Nu ligger vi i soffan och fascineras över hur dåliga skådisar det är i "Pippi Långstrump på rymmen". Jobbigare än så blir det inte idag.

    Om några timmar åker vi ner till Nyköping - och snart ses vi!!!

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem! :) Ses snart! ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..