2.4.10

Skogsirr och sen middag

Meningen "att äta en sen middag" fick en helt ny innebörd för mig idag.
Klockan var 22.15 när maten stod på bordet hos familjen W/M.
Tokigt.
Men så kan det gå när man har en övertrött dotter som inte vill somna någon annanstans än i mammas famn.
Sen så kom ju Solsidan i vägen också.
Jag tyckte inte att S skulle behöva stå vid spisen när veckans TV-höjdpunkt visades.
Annars har vi idag irrat runt i de sörmländska skogarna, köpt nya möbler till balkongen och fikat lite och sen fikat lite till.
En trivsam dag.
Inte alls så där lång och tråkig som man tyckte att Långfredagen var när man var liten.
Den där kalla, halva Karlovacko'n smekte min ölsugna strupe och nu känner jag mig redo för bingen.
I morgon vankas jordens godaste Janssons Frestelse på Skogsvägen och lite städning för finbesöket vi ska få på söndag.
Kanske, om solen skiner, att jag intar min morgonkopp kaffe på balkongen i de nya möblerna.
Ja, såvida inte vackraste fröken H vill käka frukost samtidigt vill säga.
Det återstår att se.
Men om jag överhuvud hela ska orka ta mig ur sängen i morgon så måste jag nog ge upp för idag.
Sov sött och Glad Påsk på er!
PoK

2 kommentarer:

  1. åh stumpan, såg din post om mig och berlin nu!! har inte läst din blogg, eller någon annan blogg alls för den delen på typ en evighet!
    (eller typ n och en halv vecka kanske för o va exakt..)

    fick helt dålit samvete att jag inte kommenterat detta, plus posten efter som var sådär ältochfunderingsisch, och jag kanske har storhetsvansinne, men då blev jag helt nervös att du blev lessen för att jag inte kommenterat det osvosv...
    hmm, kanske är jag oxå lite för mycket av en funderare...

    hur som helst så har jag inte läst blogg eller hängt på nätet på länge, varit upp över öronen med att bli klar, så inte orkat ta in någon annan information än allt om mig själv. är en smått egocentrisk männsika för tillfället, men kan inte hjälpat.

    men på onsdag skeppas pallarna med alla verk iväg till berlin och då kan jag inte göra nåt mer, och då ska jag börja bli lugn och normal igen. sort of iaf. så då kan vi ta och ses tycker jag!!

    ..och by the way, vi kommer ha utställning i sthlm oxå, den 21 maj till den 29 maj, så dit är ni massa välkomna om det är mindre knöligt. sen har jag och daniel faktiskt fixat så vi ska ha utställning på handmade i bryggeriområdet här hemma i stan i juli! så då är det ju pis of kaka o komma om ni e hemma!

    oj va väldans mycket jag skrev.
    men vi hörs gumman! pussochkram

    SvaraRadera
  2. Men hjärtat! Inte va posten innan menad åt dig! Vi får sluta ta åt oss av allt bägge två! :)
    Längtar efter att ses, det va ju så sjukt länge sen och så mycket har hänt!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..