20.2.10

Lördag i snöstormens land

Ännu en natt som mini-/människan sov i sin säng.
Känns bra, mycket bra.
I dag har vi haft Niklas på besök, vilket var länge sedan. Vi sågs ju oftare förut när vi gick på hockeyn, men nu stannar vi ju hemma av förklarliga skäl.
Den här vintern är verkligen vidrig.
Snö, snö, snö och det tar fan aldrig slut.
Jag säger det nu, men kommer förmodligen inte hålla det, men jag ska fan aldrig mer klaga på att vi inte har någon snö i det här jävla landet.
Jag ska minnas vintern 2009/2010 som en riktig jävla tokvinter.
Det yr på utanför fönstret till mitt stora förtret.
Vi trotsade dock alla varningar tidigare och satte oss i bilen för att handla kvällens mat.
Nu ska vi hjälpas åt att plocka lite här hemma i småstöket och sen ska jag mysa till det med lite ljus, det är ju trots allt lördag.
Alla sådana små detaljer har liksom inte blivit av den senaste tiden mellan mjölkbaren, snutteriet, hinna duschandet, facebookandet, blöjbteriet och få-något-i-magen-självandet.
Också det av förklarliga skäl.
Ha en trivsam lördag nu i stugorna och stanna för bövelen inomhus.
Kram


Niklas och Hanna.

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Gillar verkligen inte att gnälla så förbannat men KAN DET BLIR VÅR NÅGON JÄVLA GÅNG?

    Sitter i Göteborg och hoppas att min tågresa hem imorgon inte påverkas av väderkaoset. Imorgon vill jag bara hem.

    Inte för att jag längtar efter att dra min rullväska i snöblasket från T-centralen. Men ändå!

    Pussa fina Hanna från tant!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..