1.9.09

Tisdag och det är bara förmiddag än..

Nu har jag fällt en tår eller två till här på förmiddagskvisten.
Har läst Erikas blogg från Karibien igen, vilket jag alltid gör direkt på morgonen.
Vi är ett gäng speciellt utvalda som får ta sig en smygtitt i hennes tillvaro där på andra sidan jordklotet.
Vad skulle man göra utan de få vänner man har kvar..?
Tycker dock att hon och Håkan ska lämna den där storstan för att flytta hit så vi kan mysfika och ta promenader tillsammans, spela lite piano som vi gjorde förr och kanske sjunga och lira lite blockflöjt.
Det suger faktiskt att ha sina vänner bosatt i andra städer, men jag är ju så envis så jag tänker ju inte flytta, varken till Stockholm eller Falun.
Så det så.
Så Malin och Erika, nu ser ni till och tar ert pick och pack och flyttar närmre mig, så vi kan umgås som folk!
Puss på er!

8 kommentarer:

  1. Vännen! Tack för de fina fina orden i min blogg! Jag har klivit upp mitt i natten (vi ligger sex timmar efter, så klockan är halv fem på morgonen nu), och satt mig vid datorn som så många gånger förr då man inte kunnat sova för alla tankar som snurrar.

    Storbölade när jag läste det ni skrivit till mig, och bölar nu också när jag läser ovanstående inlägg. Jag saknar alla våra roliga stunder, och jag saknar dig! Går också in här bland det första jag gör om dagarna, så roligt att följa er väntan på Liten!

    Ja, tänk vad vi har gått igenom - och sedan fixat! Tack för dina ord, vi hörs snart igen! Tusen kramar.

    SvaraRadera
  2. Gumman!
    Nu har jag läst din kommentar 4 gånger och snart är nog tårarna slut för dagen!

    Du fixart o jag fixart!
    Vi är ju krigare du och jag, det har vi ju fått tydliga bevis på förr!

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att ni bloggar så man får hänga med vad som händer i era liv... Jenny, jag väntar fortfarande på bilder på DIG!!!!! Bara en vanlig bild så man får se dig o hur stor magen e!!!:).
    Önskar er båda en givande dag och skickar stärkande kramar på det sättet ni behöver dem. KRAAAAM Sandra(jag kan behöva en ja mä för den delen;))..

    SvaraRadera
  4. Då får du en kära du: KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!! ♥

    O..ja, du ska få en bild..har legat lite på latsidan med korttagandet ett tag nu bara..
    Det kommer.
    Kram - igen!

    SvaraRadera
  5. KRAAAAAAM till er båda! Tänk när vi skulle lussa för några gamla tanter eller vad det var och stod i ett trapphus innan och Lasse tappade tändaren så den föll ner flera våningar, *klong klang klong* lät det, PRECIS innan vi skulle gå in! Klart vi blev fnissiga som tusan. Eller när Lasse hade skjutsat hela gänget och fick vänta utanför eftersom det var någon kvinnoförening (Odd Fellow?) men några märkliga bestämmelser att män inte fick gå in i vissa rum? Eller när det ringde i en telefon MITT under vår fantastiska lusse-show så vi började fnissa och inte kunde sluta sen.

    Ja, ni kanske inte minns detta men det gör JAG, och det sitter nu i den karibiska natten och fnissar gott åt. Hi hi!

    SvaraRadera
  6. Ja jäklar! Odd fellow var det ja!
    Helt absurt att smyga in där och sjunga när de satt på sina olika höga troner med sköldar på väggarna och med bröstband med en massa konstiga medaljer och utmärkelser på.
    Men om jag inte missminner mig så var det en skön akustik där inne då golv väggar och tak var i typ kullersten.
    O rika tanter var det, men det hade inte mage att betala oss bra och jag vågade inte säga till..
    Ja jäklar, alla dessa luciatåg, vi jobbade ju heltid med dessa! :)

    SvaraRadera
  7. Haha vad underbart!! Har för mig att Lina Lundin ofta var boven när det gällde att börja skratta, sen var det ju kört!! Jä jäklar vad vi lussade runt. Odd fellow var mäktigt om än lite märkligt. Sist jag lussade på dansforum hade vi också en sån fnissattack när en tjej började på HELT fel låt högt o tydligt före alla andra.. det GÅR verkligen inte att skärpa sig sen.. mck skoj har vi haft iaf hörni! Roligt att snacka gamla minnen. Mck bra också att ta pauser i pluggandet här för att läsa er bloggar;)... Har tagit många pauser i dag. hehe. O nu har jag pluggat färdigt för dagen och ska bege mig t gymmet för lite träning o sen ska jag jobba.
    (Jenny jag väntar fortfarande;)...)
    Kram från hon som e ett av s:en i FLESEJS.

    SvaraRadera
  8. Ja, allt var Linas fel! Fniss-Nisse! :)
    O Sandra, man FÅR ta många pauser, hur ska man annars orka med..?
    O nu har du ett kort att kika på också.. :)
    Kram på er!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..