28.8.09

Fotoalbum

Visst är det väl lite trevligt att ha ett fotoalbum i knäet och sitta och bläddra lite?!
Sedan digitalkamerans intågande i mitt liv har jag knappt hållit i en papperskopia.
Det måste vi ju göra något åt.
Det är ju knappast så att man sätter sig runt datorn allihopa och tittar på bilder, det är liksom inte samma sak.
Så.
Jag har då suttit här i ett antal timmar, ätit lite glass och laddat upp lite bilder som jag skickat efter som papperskopior.
Nu saknas bara ett fräckt album (i svart..så klart!) att mosa in alla de 205 bilderna i.
Men en sak i sänder.
Bilderna blev "dyra" nog, så nu får albumet vänta.
Men jag gillar det, att kunna ha ett hederligt fotoalbum i bokhyllan, som man ibland kan ta fram och titta i samt läsa hur vart och när korten är tagna.
Jag kanske är lite old fashion ibland.
Så kan det vara..
Men på tal om fotoalbum.
Nästa vecka ska jag låna hem en scanner för att scanna in gamla bilder i datorn.
Alltså.
Göra helt tvärt om.
Men jag måste ju ha en backup på bildbevisen från den tiden jag älskade Carola, lyckligt ovetandes om hur mycket jag skulle komma att avsky henne, iklädd en t-tröja med hennes nuna på.
En backup helt enkelt.
Tänk om det skulle börja brinna i källaren.
Hua.
Hemska tanke..

2 kommentarer:

  1. Rätt tänkt flicka! När dina barnbarn vill se dina bilder måste du först förklara för dom vad en PC var. Ett fotografi håller längre, tänk bara på min Faster Bojan och Farbror Ernst. vem skulle minnas dem om jag inte hade dem på foto? Ibland är det bra att vara "old fasion"!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..