20.7.09

100

1. Jag bor och har alltid bott i Nyköping.
2. Jag får ångest när jag dricker alkohol.
3. Delvis därför har jag slutat.
4. Jag har inget jobb och känner mig sunkig och som en parasit som lever på andra.
5. Fast det är ju inte riktigt så det ligger till.
6. Jag smygläser andras bloggar och inser till sist att andra inte har mer glamour än jag själv.
7. Jag är mörkrädd.
8. Jag förlovade mig i köket på Borgaregatan den 20 maj 2008.
9. Det blev korv o pompa till förlovningsmiddag.
10. Jag bryr mig för mycket om vad andra tycker om mig.
11. Jag vill ha reaktioner på min Facebook-status.
12. Det tror jag att alla vill. Varför hade di annars skrivit något..?
13. Jag verkligen avskyr att vara blöt i håret.
14. Folks parfymer bekymrar mig.
15. Därför bär jag ingen själv..
16. Jag ångrar att jag kapade av mig håret.
17. Samtidigt tycker jag att det är grymt skönt att ha kort hår.
18. Jag tror mig älska spontanitet.
19. När jag egentligen hatar det och får panik av det.
20. Jag måste planera och gillar rutiner.
21. Ibland - eller ofta - överanalyserar jag saker.
22. Jag är gravid i vecka 15.
23. Jag oroar mig ständigt över att något ska gå fel med Liten.
24. Jag törs inte släppa väder när min sambo är hemma.
25. Kan vara för att han säger att han aldrig gör det - någonsin!
26. Jag hoppas förvisso att vi aldrig kommer dit där vi sitter o pruttar ikapp i soffan.
27. Det är fan inte enkelt att komma på 100 saker om en själv.
28. Är jag livrädd för förlossningen, trots att det är ett halvår dit.
29. Jag vill att min mage ska bli rundare.
30. Jag har slutat röka!
31. Efter 14 års nikotinslaveri har jag slutat röka!
32. Jag vill så sjukt jävla gärna bila ner till Kroatien.
33. Därför är jag sjukt bitter på oss att vi inte sparat pengar.
34. Jag måste smörja mina händer med någon slags kräm nästan varje gång jag blött händerna.
35. Jag brände nämligen min högerhand på en spisplatta för 8 år sedan och har efter det utvecklat ett tix.
36. Jag har spelat blockflöjt på daglig basis i 10 år.
37. Det slutade jag dock med när jag tog studenten.
38. Jag tycker att isterband är bland det godaste man kan äta.
39. Jag är en avundsjuk jävel.
40. Jag gick i terapi en stund för min ilska.
41. Jag kan bli precis lika arg nu för tiden, men det händer betydligt mer sällan.
42. Jag har tydligen börjat snarka väldigt mycket.
43. Jag pratar, skriker och gråter i sömnen.
44. Min dröm är fortfarande att bli operasångerska.
45. Att hushålla med pengar är inte något jag kan.
46. Jag vill att vi får en liten tjej, för vi har inget bra killnamn ännu.
47. Jag är för jävla dålig på att få i mig mina vitaminer och järntabletter som jag så väl behöver.
48. Hörselgångseksem är en liten åkomma som har häcklat mig i snart 2 år.
49. Troligtvis så bär jag alldeles för mycket mascara.
50. Troligtvis så bär jag alldeles för mycket mascara - dagligen!
51. Jag gillar att lösa korsord.
52. Jag o min kära följer nu mera slaviskt "Tillbaka till Aidensfield".
53. Jag kan sakna gamla vänner som jag vet att jag inte skulle gå så väl ihop med idag.
54. Hatar verkligen mina korta ben.
55. Jag skulle vilja köpa skvallerblaskor varje vecka.
56. Jag tycker att det är lite pinsamt att blogga, dels för att jag började med det så jävla nyss.
57. Jag är ett stort fan av NH.
58. Jag är fortfarande stolt över mig själv för tiden jag sjöng nationalsången på NH's hemmamatcher.
59. Jag önskar att jag kunde, vågade och att jag fick visa mina spontana känslor.
60. Jag vet dock att som medmänniska så gör man inte det.
61. Jag tycker att det är orättvist att jag inte fick träffa Stefans pappa.
62. Jag önskar varje dag att jag var lite coolare, lite snyggare och lite mer populär.
63. En liten last är att jag inte kan låta bli sårskorpor.
64. Jag är en tids-Hitler. Kanske har jag redan sagt det?
65. Jag bara älskar godis! Söta, salta och sura godisar ska det vara.
66. Jag avskyr att laga mat, eller att komma på vad man ska äta i alla fall.
67. Svartsjuka har varit en tung last tidigare i mitt liv.
68. När jag var 5 år cyklade jag omkull och fick hjärnskakning.
69. På sjukhuset här i Nyköping tänkte de såga eller borra upp min skalle.
70. Men det blev ilfart med ambulans till Solna.
71. När jag senare vaknade upp fick jag mitt gosedjur Rosa Pantern.
72. Jag ser Panter som ett "bevis" på att jag lever.
73. Därför får han än i dag, när jag är 27 år gammal, ligga i min säng.
74. När jag var liten gillade jag att tävla i löpning, stafetter och likande.
75. Idag hatar jag att springa.
76. När jag var liten och tävlade i löpning fick jag nämligen migrän.
77. Jag har dåligt samvete för att jag inte hälsar på min farmor oftare.
78. Har jag sagt att jag är en rastlös jävel?
79. Jag gillar att se på romantiska komedier, det får mig att må lite bättre.
80. Jag hade velat vara 27 år på 20, 40, 50 och 60-talet.
81. Skulle vilja tro att det finns något ännu bättre som väntar efter döden.
82. Jag vill fortfarande "lyckas" inom musiken.
83. Jag tycker dock inte att jag är så himla bra.
84. Jag har missat på sin höjd 10 hemmamatcher sedan jag började gå och se NH spela för 10 år sedan.
85. Jag gillar inte formen på min näsa.
86. På sommaren när den får fräknar tycker jag om den dock. Näsan alltså.
87. Det är samma sak med mina ben. Får jag bara lite färg så duger de att titta på.
88. Jag är livrädd för döden.
89. Jag är vad andra kanske skulle kalla mig; en "Kent fanatiker".
90. Jag har abstinens efter att få se grabbarna (gubbarna..?) på scen.
91. Att få se kent nu, i mitt hormontillstånd vore fantastiskt!
92. Min första cd-skiva var Benny Andersson med "Klinga mina klockor".
93. Min första LP var Kicki Danielsson - "En papaya-coconut".
94. Jag har prestationsångest och alldeles för höga krav på mig själv.
95. Jag mår som en prinsessa när jag får sjunga.
96. Jag drömmer varje natt, och kommer ihåg mycket av dom, många gånger är det mardrömmar.
97. Jag är ofta väldigt egoistisk.
98. Men jag kan vara otroligt givmild också.
99. Jag ogillar pretton, men det är precis vad jag själv är lite då och då.
100. Jag har en förmåga att tycka om väldigt mycket, bry mig för mycket och bry mig så pass att det är jag själv som sitter med tårarna rinnandes.

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahaha..... jag döör...
    Vissa saker är så slående!!!
    Sårskorpor.....
    Men det där med fisarna, du skulle ha vart med när vi var i Motala.
    Hahaha.... där brakades det hej vilt!
    Jag säger som till Leonesse -man ska fisa annars får man ont i magen!
    Ochdet där med Kent, det borde juh bli turré nu i vinter!!!!!!!!
    Wohooo...

    Kramiiz

    SvaraRadera
  2. Det tog lite tid att skriva listhelvetet, men det är rätt skoj..
    Vad är det du har hört? Blir det turné i vinter??? Vad har du för källa...??? ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..