8.6.09

Om att måla golven vita

Va på besök hos vännerna i helgen.
De hade målat sina trägolv vita.
Så otroligt snyggt, så otroligt fint.
Det blev mycket mysigare med ens och man fick lite lantlig känsla fast ändå inte.
Jag vill nu, tvärt emot vad Stefan vill, måla våra golv vita.
Jag vill köpa gamla möbler på loppis och snygga till dom.
Jag vill inte ha det så här kantigt och plottrigt-stilrent.
Jag vill ha romantik, klatchiga färger, söta och knasiga prylar på fel ställen.
Överkastet på sängen ska vara rosa och mycket av dessa söta pryttlar ska vara inhandlade på Bluebox.
Det ska vara rörigt, men mysigt rörigt. Fast samtidigt inte rörigt, utan genomtänkt.

Jag som går här varje dag, hela dagarna har helt enkelt tröttnat.
Dessutom - om vi måste sälja så måste vi fan se till och spajsa upp lyan.
En hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..