15.5.09

en vanlig fredagsförmiddag

Eller?
Jo då det är det.
Skulle jag tro i alla fall.
Lyssnar på David Gray och flyr iväg en stund.
"Say hello goodbye".
Som jag nyss sa till mitt hjärta, jag blir lite salig i magen.
Salig i magen.

"I en dröm om att fly till någonting nytt
Och du håller så hårt och när längtan blir svår
Så är jag din, din, din att ta med
Att ta ut, att ta in i någonting nytt"


Dagens kent.
Eller kanske stundens kent för att vara mer sanningsenlig.
Jag hittar ständigt delar i poeten Joakims texter som förgyller och beskriver mig och mitt för stunden.
Den senaste som har varit mest aktuell är från Önskar att någon.

"Och jag har ledsnat på att vänta
ärligt talat jag är trött
Du är TV-ögd, förändrad
du är gråtmild du ser rött
Jag har ledsnat på att vänta
på dom ständiga problemen med sömn"


kents texter är min oskrivna självbiografi.
En strof för varje stund, för varje känsla.
När man själv inte hittar orden så gör Joakim det.

2 kommentarer:

  1. Underbart!
    Någon som förstår mig! Ja förutom Jocke då ;)
    Det är nästan läskigt vad slående det är.....

    Massor med kramar //Michelle

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..