7.4.09

Rosa Panter & Hund



Såg på Facebook att folk gör enkätundersökningar om varandra.
Där hade vi bland annat en fråga om någon sov med gosedjur i sängen.
Jag har två gosedjur kvar som har en väldigt speciell betydelse för mig. Hund och Rosa Panter.

När jag var 5 år cyklade jag omkull på vår gård o fick en fin hjärnskakning.
Som jag fått det berättat för mig så sprang min syster hem till mamma o pappa o skrek att : Jenny är död!
Uppe på lasarettet ville de borra hål i skallen på mig för att lätta på trycket, men det blev ambulans upp till KS istället.
Där fick jag ligga i en tryckkammare och så vaknade jag så småningom..
Då hade jag fått Rosa Panter. Han är mitt bevis på att jag klarade mig, därför är han min ständiga följeslagare.
Tjugo år senare hamnade jag på sjukan igen, då för att operera bort lite cellförändringar.
När jag vaknar har min kära sambo med sig Hund.

Min syster gick igenom en gigantoperation för en månad sedan. När jag äntligen fick hälsa på henne hade jag med mig en operationsnalle som av nån anledning hade extra strora fötter.
Hon satt och klappade på den hela tiden under vårt besök.
För henne så betydde nog den en hel del med tanke på att hon har två barn, två hundar och ett gäng katter som hon alltid gosar med.
Operationsnallen ersatte det för en liten stund tills hon fick komma hem.

Jag har två följeslagare, Rosa Panter och Hund.
Dom är bara gosedjur, men symboliserar och betyder för mig så mycket mer än så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..