30.3.09

Att göra folk nöjda..

En vän till familjen har nyligen gått bort. Som så många andra gånger blir jag tillfrågad om jag kan hjälpa till att göra stunden fin genom att sjunga någonting.
Avskyr att sjunga på begravningar..bröllop likaså!
Begravningar är jobbiga oavsett - behöver väl inte förklara varför egentligen. Bröllop suger att sjunga på också då det ska vara brudparets lyckligaste dag o då ska ju allt vara så nerdrans perfekt! Har sjungit på vänners bröllop, o tänker aldrig göra det igen!
Skulle vara skoj att få gå på en sån tillställning någon gång utan att uppträda, bara få njuta av det vackra utan att vara nervös o inte kunna tänka på nå annat än just mitt eget framförande.

Vet inte varför jag tackade ja till att sjunga på begravningen..kanske för att det sprutar dåligt samvete ur öronen på mig annars..

O så var det där med tvättstugan..
När jag idag kom ner i stugan för att mosa in skiten i tumlaren o hänga i torkrummet kommer det ner en dam som intar tvättstugan. Lite ursäktande undrar jag -trots att jag är 100 på att det är MIN tid- om det är så att jag tagit fel på datum..
Det vet jag inte, svarar hon och kollar sedan på kalendern.
Det visar sig att hon har skrivit upp sig på samma tid som jag, att hon helt enkelt inte fattat kalendersystemet vi har i vår förening.
Snäll som jag är erbjuder jag henne att använda tvättmaskinerna då jag bara behöver torka min tvätt. Hon säger bara - utan att le - "Vad bra!" och börjar lasta in sin tvätt.
När jag senare kommer ner i stugan för att kolla om det har hunnit bli torrt så har hon låst in sig i tvättstugan.
Jag rycker i dörren för att visa att jag vill komma åt min tvätt, hon öppnar, säger ingenting.
Åter till det där att göra folk nöjda.
Jag raffsar ihop mina småfuktiga kläder och lämnar stugan som om jag inte fick vara där.
Kände mig ivägen!
Så jävla lustigt det där..när jag - på min tid - har all rätt i världen att vara där just då, har rätt att säga: "Jag är ledsen, men jag har bokat den nu, du får ta en annan tid.." istället delar med mig för att sen känna mig som en tjuv, nån som gör nåt man inte får, ivägen..

Åt helvete med mig själv! En rejäl smäll över käften borde jag ha så jag kan stå på mig nån jävla gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..