25.2.15

Första dagen på plats ute.
Det är något med äldreomsorgen som gör mig ledsen och som ger mig ångest.
Är det miljön när man gett de gamla varsitt rum där de ska bo med sina tillhörigheter? Är det korridoren? Dagrummet där ljudet från SVT 1 ekar? Ljuset? Känslan av att de som bor där inte längre får eller kan vara självständiga? Känslan av att vara frihetsberövad?
Jag tror inte att det är själva döden, trots att den såklart kan vara och är otroligt närvarande.
Jag tror att det beror på känslan och tankarna om vad de här människorna och personerna har mist, förlorat och inte längre har möjlighet till.
Det som jag har. En av damerna på avdelningen sa till mig att "det är bra här". Jag måste tro henne.
Jag hoppas den känslan jag bär med mig idag kommer att försvinna efter några dagar, annars får jag nog boka in Biggan var och varannan dag.
Fem veckor, och jag känner mig olycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..