12.2.15

Där bakom träden, ungefär där solen ser ut att gå ner, finns en lägenhet åt oss. En lägenhet som är så ny att den inte ens är färdigbyggd.
Den är 40 kvm mindre än den vi bor i idag. Yta är ju härligt. Men den är ny, med en kyl och en frys som vi får plats med vår mat i. Bara för att nämna något. Det är nära till dagis också, egentligen bara den här gräsplätten "Rättarvallen" som ligger emellan. Hanna skulle kunna cykla dit då. Inga bussar som får hela sängen att skaka mitt i nätterna. Inga papperstunna väggar mellan mig och typ alla grannar i huset.
Det skulle bli trångt, kvadratmässigt. Rummen är fortfarande lika många. Priset kostar precis detsamma.
Jag skulle sakna vår uteplats, den som man förvisso inte får vara ifred på i alla fall eftersom den ligger precis bredvid porten. Och vår carport vintertid. Och badkaret. Jag har bara badat en gång sen vi flyttade in för ett år sedan, men ändå.
Ska fundera under natten, kanske kommer svaret i mina drömmar.
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..