17.12.14

Fuck you borderline, fuck you.

Vissa dagar är sämre än andra.
Idag är en sån dag.
För några år sedan kunde och "fick" jag ge utlopp för min intensiva borderlinevrede. Men idag är det inte okej.
Det är inte okej att sparka eller slå sönder saker, eller sig själv heller för den delen. Det är inte okej att säga de elakaste saker för att någon annan också ska få känna känslan av hur ont det gör inuti.
Idag får jag istället gå undan, gråta, svära och skrika i kudden för att inte skada andra. Men jag skadar fortfarande mig själv. Inte genom att fysiskt göra mig illa utan genom att straffa mig själv genom elaka tankar och ord. "Du är en usel mamma!" "Ingen kan älska en sån som du." "Du är ful, korkad och värdelös." "Du kan ingenting, du är hopplös och inte värd något."
Och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..