22.10.14

Jag kommer åkandes i en stor, svart buss på busstationen. Kastar mig ur den med en liten Pelle på armen. Jag vet att jag är sen till något, vet bara inte vad.
Där möts jag av ett gäng olika präster, poliser, läkare, socialarbetare.
"Vart har du varit? Du är sen."
Jag hälsar artigt och tar var och en i hand. Det är folk från förr. En av poliserna var skolpolis när jag gick i lågstadiet, prästen heter Petter och hans son David är med.
Medan jag tar alla i hand känner jag hur mina fingrar gör ont och plötsligt sitter jag på ett rusande tåg, fortfarande med Pelle på armen, då mina fingrar fläks upp och trillar isär och ut kommer tarmar och blod. Tåget rusar och skumpar.
Jag behöver operation och någon ska operera mig på det skumpande tåget men poliserna och socialtanterna sliter i Pelle för att ta honom ifrån mig.
Ingen hjälper mig. Det är ingen som hjälper mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..