20.1.14

Det har varit så skönt att ha en dag där jag bara har brytt mig om oss.
Oss här i vår lilla bubbla, med kalas, tårta, släkt och vänner.
Jag har inte läst några nyheter, inte tittat på TV, knappt hängt med på Facebook och inte hunnit (eller faktiskt medvetet valt bort) att svara på SMS.
Jag har varit här.
Jag har förberett, pysslat, umgåtts, glatts åt familj och vänner och alla barnen som så livligt, glatt och ärligt har lekt och stojat, gjort sig illa, sprungit, retats, busat och pysslat.
Tack.
Trots att jag nu i vanlig ordning sitter och dåligtsamvetar över om jag hann prata med alla, i alla fall lite, om alla verkligen fick kaffe, om barnen lekte utan att bli osams eller blev ledsna på varandra, sa vi tack till alla och visade vi uppskattning?
Trots det.
(Försöker också i vanlig ordning, med ordens kraft att skaka av mig det dåliga samvetet.)
Så tack.
Som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..