13.6.12

På så jävla rätt plats i så jävla rätt tid

Jag skulle hämta Hanna på dagis.
Jag sneddar Kyrkogatan och kliver upp på Allhelgonavägen och där, i
hög fart kommer en barnvagn rullandes mot mig med en liten bebis i.
Några sekunder senare kommer en yrkesförarare i hög fart bakom mig på gatan.
(förbannade yrkesföraridioter btw!)
Jag tar emot vagnen och ser en förkrossad mamma komma springandes mot mig.
Hon tackar mig säkert tio gånger och jag tackar också, mest för att
jag blev kissnödig precis innan jag skulle gå hemifrån, annars hade ju
inte jag varit där, precis just då.
Tror att jag räddade denna lilla bebis och dess mamma från en tragedi idag.
Vill inte ens tänka på vad som kunde hänt om vagnen rullat ut i gatan
oavsett om det kommit en bil i hög fart eller inte.
Trottarkanten är ju hemskt hög precis just där också.
Usch!
Tack kissnödigheten.
Tack tillfälligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..