7.4.11

Idag tror jag inte att en enda minut har gått till spillo här.
Jag har gjort klart mina fotoalbum, i alle fall fram till 2011, jag har tvättat och fixat batterier till den så viktiga brandvarnaren.
Vi har promenerat ut till Arnö och blåsigt som det var tänkte jag gå genom skogen.
Med hög volym i lurarna gick jag glatt vägen upp mot skogen, reflekterade över att det på höger sida längre fram låg något svart på asfalten.
Först när jag stod bredvid detta svarta insåg jag vad det var.
Den hade ett huvud som den riktade mot mig, den var irriterad och väste.
Jag sprang allt jag kunde med vagnen i högsta hugg.
Sen stod jag där o hoppade som ett annat fån och sa högt för mig själv - "Jag kan fan inte gå genom skogen!" Så jag vände, stirrade på huggormshelvetet och kutade än en gång allt vad jag hade när jag närmade mig fienden.
Resten av vägen stirrade jag, sida till sida, i diket, på asfalten, efter ormar.
Jag var livrädd.
Väl hemma hos Ingela bjöds det på jordgubbspaj, kakor och lek.
Tack för idag fina du!
Vi hann även med att hälsa på Hannas farmor och boka in en lekstund i lekparken i helgen, så vi kan manipulera lillfröken att använda sina skor.
Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken.
Gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..