13.1.11

Här sitter jag och förundras.
Vad är det för språk ungdomen har?
Jag ska inte nämna några namn, men jag satt på FB och kollade upp en person, som jag har lite koll på så skriver han/hon så här, jag citerar:
"Så nu har man sökt till BB!"
Redan där förstår ni vart det barkar.
"ofan när flytta nice?"
"okej soft, men håller tummarna för att du får den fan."
"dåligt seg man är asså"
"let's kröka ikväll"
"dåligt full"
"en del kalla i kväll"
Ja.
Alltså.
Det jag vill säga är att folk födda efter 1984 verkar inte ha haft någon slags svenska över.huvud.taget i skolhelvetet.
Man blir ju upprörd.
Är det här den generationen som ska ta över??!
Man blir ju mörkrädd fan.

2 kommentarer:

  1. ofan!!!1

    dåligt med klago mål. orka lära sig stava licksom.

    Nej, seriöst nu. Jag håller med dig till fullo. När H långt innan vi träffades nätdejtade en yngre brud och i sina mail till henne använde stor bokstav och punkt så undrade hon: Varför skriver du alltid så "formellt". Vad FAN!!!

    dåligt segt asså, let's fika på lördag, fett nice. kanske några kalla istälet. soft!!!1

    SvaraRadera
  2. Inte att förglömma särskrivning.
    Jag bli galen på att folk har jätte kul.
    Det är vansinne, att vanvårda vårt fina (?) språk såhär. Jag kanske borde utbilda mig till språkpolis.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..