25.5.10

Det blev ingen fika med Christine idag.
Och hur fan kan man missa att en arm är bruten..?!
Klåpare.
(kom så klart o tänka på den här)
Är nyligen hemkommen från en träff med de andra familjerna i föräldragruppen där vi idag har pratat mat.
S och jag har i alle fall bestämt att fröken H ska få smaka på riktigt käk först efter midsommar någon gång.
Sill och potatis på självaste midsommar kanske.
Och en nubbe.
Nåväl.
Skynda långsamt.
I dag har jag som sagt varit rökfri i ett år och fy hunnan vad jag har kämpat på bra!
Det måste jag ju kunna få säga själv.
Jag är fortfarande röksugen till och från och önskar att jag hade klarat av att bara ta en cigg då när jag är sugen, men det skulle ju aldrig funka.
Det är avsaknaden av självdiciplin som gör det.
Hade jag haft det - självdiciplin - så hade jag inte gråtit var och varannan gång jag kikar spegeln.
Nu tar jag ju i.
Så klart.
Inte gråter jag väl när jag ser mig själv i spegeln.
Kanske någon gång, men oftast suckar jag bara djupt.
Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..