28.3.10

Om att bilpromenera och om veckorna som kommer

Jo visst.
Vi tog oss en timmes bilpromenad i dag dels för att Hanna sover så gott i bilen och dels för att åka runt och kika på vart i alla dessa små samhällen som finns runt om i stan vi skulle kunna tänka oss att bo.
Efter det blev det en fika hos mina föräldrar i dag igen för att sen åka hem och göra noll vettigt.
Jo.
Vi har städat.
Det är vettigt.
Men mycket annat har vi inte gjort och snart är också den här helgen slut.
Det går så fort.
Påsken infaller i veckan som kommer.
I morgon kommer målaren som ska spackla vårt tak som Balco förstörde när de satte upp balkongerna i somras.
På tisdag är det babymassage, på torsdag fyller Kim år och då är det kalas sen är det långfredag och vi ska sörja Jesus.
Eller inte.
Då ska vi vara lediga för att det är röd dag.
På lördag bjuds det på påskmiddag hos mor och far och sen är även den helgen snart slut och då vankas det ny vecka med efterkontroll hos BM och begravning.
Det finns bättre veckor.
Nu är det i alle fall söndagskväll och hjärtat mitt har just beställt en hämtpizza som vi ska dela på när vi (om vi får för fröken H) kikar på Johan Falk.
Jag kan inte hjälpa det, men det bor ett litet söndagsångestmonster i min mage.
Dessutom skulle jag behöva tvätta håret.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..