1.1.10

Mitt 2009

Det mest logiska är väl att börja för ett år sen, skulle jag tro..

Januari
2 januari - jag började mitt år som arbetslös och mötte den upp min Vattenfall-kumpan Sofie utanför Arbetsförmedlingen för att skriva in mig.
Januari var för mig ett ett enda stort försök att komma ut på promenader och röra på mig för att inte bli försoffad i min arbetslöshet.
Trots flertalet minusgrader tog jag promenader ut till Harg hem till syster.
Det blev en del öl och vin i sällskap med goa vänner samt utgång på Tellus.








Februari
Det matades lite änder med de underbara prinsarna.



Februari bestod av en mängd fikor hos alla möjliga, en massa hockey och öl.
28 februari - vi firade Alvins 1-årsdag för att syster skulle komma att ligga på sjukhuset på hans riktiga födelsedag.

Mars
3 mars - vi blev med hundar.



4 mars - syster opereras.
9 mars - Alvin fyllde 1 år och jag fick present av min kära S i form av ett par vetetofflor till mina frusna fötter.
10 mars - jag fick äntligen hälsa på min kära syster på sjukhuset. Blä. Gillar inte sjukhus.
25 mars - hjälpte pappa grädda våfflor åt gubbarna nere på Elektroskandia, iLLeR och jag intog solariet för att få lite fin färg (brände mig så klart..) sen firade vi Sandra på födelsedagen.
26 mars - syster kom och hämtade hem sina hundar och jag kände mig alldeles tom.
Jag åkte iväg och bowlade med gamla teamet från Vattenfall och drack ett par öl.
28 mars - svägerskan hade vuxenkalas för att fira sin 34:e födelsedag och vi hamnade till sist på Tellus.
30 mars - jag börjar blogga! Det tog mig lite tid att komma så långt, nästan så man är lite efter sin tid, men vad gör det?!

April
1 april - satt i solen på balkongen i flera timmar och lyckades tydligen äntligen kasta ut granen från balkongen.
Kim fyllde år så vi for dit för en bit tårta.
3 april - första utefikan på Huldas med Kim och sen bar det av för varannanfredagsölen på OT.
8 april - sjöng jag på begravning.
Sandra "SUP" Pettersson fyllde år.
9 april - dags för tandläkarbesök, vilken vecka! Tandläkaren och begravning..
15 april - min kamp mot nikotinet började. Jag räknade hur många giftpinnar jag fick i mig varje dag.
19 april - Älsklingen 31 år ♥
24 april - spenderades på balkongen i solen med en bok under näsan. Helt underbart skönt..
Det resulterade dock i:


ÅRETS NACKSPÄRR

29 april - jag blev ett år äldre och fick mig en fin födelsedag.
30 april - en av mina favoritdagar på året, med brasa vid slottet, vårsånger, en öl eller två..

Maj
1 maj - dracks det öl, lite för mycket öl. Jag hade årets sista fylla och det blev verkligen en brakfylla.
15 maj - vi firade pappas födelsedag, jag var fem dagar sen så vi tog oss ett litet graviditetstest och fick hjärtat i halsgropen. Jag plussade!



20 maj - vi firade treårsdagen/ettårsdagen med Mc.Donalds.
21 maj - Alvin skrämde halvt ihjäl oss när han sjuk som en liten gris föll ihop och fick åka ambulans. Det visade sig gå bra till sist i alla fall.
Det spelades Kristihimmelsfärd-fotboll på Krikon och på det blev det grillning.



24 maj - jag rökte 1 cigarett på hela dagen.
25 maj - jag slutade röka.
26 maj - jag började må illa. Dagen efter kräktes jag när jag stod och stekte falukorv till lunchen.
31 maj - vi släppte nyheten om att vi ska bli föräldrar! ♥

Juni
2 juni - vi blev balkonglösa. Härliga sommar..
12 juni - skolavslutning, det regnade som fasen. Berättade för Kim och tog sen en lättöl på OT.
15 juni - jobbade på Elektroskandia då pappa styrt kosan mot Spanien.
16 juni - blev sjukt osams med Allram, så det blev inget mer jobb för mig den veckan..
21 juni - vi firade svärmors födelsedag ute på Sävö.
22 juni - Svärmor fyllde 60.
29 juni - Jerry fyllde 30 år.

Juli
4 juli - vi påbörjar renoveringen av vår lägenhet.



7 juli - inskrivning på MVC. Nu börjas det..
8 juli - Farmor fyllde 80 år vilket firades med överaskningskalas med bröder, barn och barnbarn samlade.



14 juli - vi fick veta att Stefan ska bli morbror för tredje gången.
18 juli - världens bästa vän gifte sig i Leksand med fina Fredrik och deras solstråle döptes. ♥
19 juli - på väg hem från Leksand, vi kör på ett rådjur i Kvicksund.. åker i 40-60 km/h resten av vägen hem.

Augusti
5 augusti - kände första sparken! ♥
17 augusti - vi var på Ultraljud och fick se bebisen! ♥ Så jävla cool! Firade mammas födelsedag och grattade kusin på hennes dag via sms.



31 augusti - fick höra bebis hjärtljud för första gången! ♥ Lillprins Leon blev 3 år.




September
5 september - kräftskiva långt ute i skogarna med NMT. Alltid lika trevligt. Zlatan frälste Sverige mot Ungern, det räckte dock inte till VM 2010.



11 september - Stefan fick sin efterlängtade Iphone
16 september - började scanna in gamla bilder vilka gjorde succé på Facebook. Brände även handen lite fint när jag stekte pannkakor.
18 september - Kusin fick bebis! Min bästaste vän med familj kom på ett kort besök till stan.
20 september - träffade barndomskamrater med föräldrar på Äppelgången.
24 september - iLLeR fyllde 18 år. Stora killen!



28 september - tilldelar bebisen i magen tillfälligt namnet Gunilla.

Oktober
5 oktober - kent släppte "Töntarna" till min stora lycka!
10 oktober - drömmen om fotbolls-VM 2010 tog tvärslut.
12 oktober - Biljettsläpp! ♥ Barnvagnsköp! ♥ Vinst på postkoden - igen!
13 oktober - Jag (och ett antal med mig) vaccinerades mot baconfebern.
25 oktober - Stefan köper DMB-biljett och jag är lite avis..

November
2 november - hade ett stort förändringsbehov. Klippte luggen lite drastiskt.
4 november - första snön kom. Men den hann inte ens lägga sig så klart.
5 november - köper kents nya album "Röd" digitalt och lyckan är gjord. Dessvärre pajar en lampa i bilen och den historien kommer få sitt slut först i mellandagarna.
6 november - det fysiska albumet "Röd" släpps och jag och kusin vallfärdar till första bästa skivbutik. ♥
8 november - det bakas lussebullar och Miskäll grattas på alla tänkbara ställen (sms, FB samt bloggar) det kollas nytt boende - på Arnö - där vi inte ens vill bo.. Jag blir tvungen att skiljas från min förlovningsring. Buhuu..
13 november - jag beger mig ner till grannen för att gnälla på hans höga jävla pissmusik.
25 november - jag firade ett halvår som rökfri och vi var på vår första föräldragrupp.

December
3 december - vi hämtade hem vagnen och fick med oss en spjälsäng hem från syster. Allt blev lite mer verkligt.



11 december - min fina Malin fyllde år.
18 december - iLLeR tog studenten! Duktiga, lilla lillebror.
20 december - får veta att morfar är sjuk. I lungcancer. Mer vet vi inte än.
26 december - vi återförenades på Äppelgången igen. Så trevligt!
31 december - vi firar nyårsafton hemma hos mamma och pappa - som sig bör.

1 kommentar:

  1. Hahahahahahaha... jag kan faan inte sluta skratta.......
    hahahahahahahahahahahaha.......

    Underbart!

    Allram... HAHAHAHAHAHAHAAHA.....

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..