17.11.09

Tråktisdag

Blä!
Vad är det här??
Grå, gråare, gråaste gråa.
Giv mig styrka!
Mumsar i mig c-vitaminer i form av kiwisar, apelsiner och mandariner men vad hjälper det?
Känner mig..blä!
Kanske att vi ska ta en lusentapp från det där sparkontot som jag egentligen inte får röra och sticka till Ikea i helgen.
Kan det liva upp?
Kanske att jag ska klä mig i gladare färger?
Skulle det hjälpa?
Jag står hur som helst inte ut längre med det här gråa, ge oss advent - NU!
Lite lampor i fönstren och ljusslingor på balkongerna.
Lite mer lussebullar och glögg med tillhörande julmusik.
Just nu infinner sig noll lust till att ens komma ut för att träffa folk.
Inte heller kan jag sitta, för då kläms stora kroppspulsådern vilket resulterar i svårt att andas samt en hög puls.
Detta innebär att jag får ligga ner eller stå upp.
Ligga ner känns ju som det mest bekväma att göra vilket i sin tur leder till att jag somnar.
Det är lite som om jag har en av och på-knapp.
Just nu är det mycket, lite för mycket sova för min del.
Bara jag inte blir dum i huvudet av det, eller får en lightversion av depression.
Det är väl bäst att jag skär upp en apelsin eller två som ett försök att rädda även den här dagen..
Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..