20.11.09

Jag vill helst inte använda ordet fredagsmys

Stefan har just haft en matorgasm och jag är bara halvnöjd (knappt) över kvällens middag.
Då vi inte orkade styra upp något alls i matväg blev det rostisar med marmelad och ett glas oboy för min del medan S superlyxade på Proscioutto (ca 7 supertunna skivor för en fyrtiolapp).
Kan han ha!
Alltså - det är han värd!
I morgon snor vi lite pengar från barnvagnskassan för att åka till Ikea för att shoppa somliga mindre nödvändiga prylar än andra.

Nu sitter vi här och har fredag, snart tänkte jag att vi skulle dra på lite glögg och mumsa på varsin lussebulle eller två.
Btw!
Är det bara jag som tycker att begreppet "Fredagsmys" var utslitet redan för 2 månader sen..?
Överallt hör man det, överallt läser man det.
På minst varannan statusrad på Facebook går det att läsa ordet "fredagsmys" en dag som denna.
Jag gillar inte det ordet längre.
Jag gör bara inte det.
Tips på något annat ord för det vi gör så här dags i veckan?
Och förresten - hur tänkte ni spendera helgen..?

KRAMEN

4 kommentarer:

  1. Haha du e för söt. Fredagsmys e väl ett bra ord? Fast om man som jag var, ute o drack vin i går då e det ju inte fredagsmys. Utan mer "dricka-vin-och-förtränga-tenta-ångest-känslor". Funkar också;) Du frågade i inlägget om vad som händer i helgen. Jadu. Drack vin i går med nåhgra vänner på stan, mck trevligt. I dag väntar PLUGGANDE, träning och i kväll blir det antingen Jul på Liseberg eller film i soffan för att orka med mer plugg i morrn. Ser fram emot att få tillbaka mitt liv efter mina 2 kommande tentor...:(
    Jag vill ha bilder nu igen Jenny! Måste ju få följa din utveckling mä Gunilla!
    Önskar er en underbar helg! Kramkram Sandra

    SvaraRadera
  2. Du är duktig du1 tycker alltid att du hojtar om att plugga! :)
    Det kommer fler bilder, vi har varit sjukt dåliga på att ta kort överhuvudtaget den sista tiden..
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag gillar fredagsmys! Så det så! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..