6.11.09

Fredagskväll på Östanvägen

Idag har jag hunnit med en del.
Gillar sådana dagar.
Dock har jag nu ont som en gnu i fogar o vad skit det heter.
Efter att mor och far varit på besök åkte vi och besökte dom för att kasta in några kilo vilt i deras frys för att sedan ta oss hem till syster och hennes rara familj.
Därifrån fick vi med oss en av tre kartonger med bäbiskläder och annat skojsigt och pluttigt.
Hur som.
Kosan styrdes mot coop för att inhandla 100 kg mjöl av olika sorter och saffran för 140 pengar.
Här ska bakas!
Inget mer dyrt fikabröd på impuls.
Kvällen tog i alla fall inte slut där utan vi for hem till svärmor också för att rädda hennes dator från svinflunsan.
Sen minsann besökte vi Fazana för att beställa pizza som jag till slut inte åt i alle fall.
Nu sitter vi här, jag har nyligen messat min bästaste vän om att vi får skjuta på Falun-resan, jag är hungrig och sugen på godis..
Jag oroar mig över vår ekonomi samtidigt som jag kan andas ut så småningom för att jag vet att det kommer att lösa sig den här gången.
Vi sitter dessutom som två knasskallar med varsin laptop i knät och jag är lite nöjd över att Mariette sitter löst i Idol.
Jag stör mig åter igen på våra grannar som smäller i väggar eller vad fan dom gör.
Och spelar musik så klart.
Skottpengar..
Gunilla sparkar mig på revbenen och i morgon är det fullt upp igen.
Innan vi far på utflykt ska jag kolla livesspelningen från NY.
Gissa vilket band..?!
Sen ska det fikas, bakas och fixas och trixas med lamphelvetet på bilen.
Allt på en gång, och gärna i går.
Men jag gillar att ha mycket att göra.
Saknar att jobba.
Ut med Mariette.
Hej.

2 kommentarer:

  1. En får tacka för flunsavaccinet! Det behövs nog inte någon andra vaccination! Ser fram emot er bakdag! Kan det bli något över till "Tisdagsmyset" tro??
    Kramizar!!!

    SvaraRadera
  2. Klart att det blir! :)
    Men man får ju äta dom med andakt! Haha!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..