20.10.09

Öronkli och magkramp

I dag har jag kramp i magen.
I den "övre" magen.
Tycker att den magsmärtan är lite smått irriterande då jag vet att enda sättet att bota den är med sömn.
Sen har jag också haft en puls idag, vilket jag förvisso har haft andra dagar också, men idag har det varit jobbigt.
Det har liksom känts som om jag har sprungit upp för alla våra trappor samtidigt som jag hållit andan.
Vet inte hur obra det är egentligen.
Men blir det inte sämre så är det väl något jag får ta upp med BM nästa vecka.

Jag funderar också lite över mina hörselgångseksem.
Ja, jag vet att det är äckligt, men jag har liksom lärt mig att leva med mina rara eksem då de har kommit och gått under de senaste tre åren.
Läste mig till nu, i 6:e månaden, att salvan jag smörjer mina söta eksemkompisar med inte bör användas av gravida.
Ändå fortsätter jag att smörja.
Och har så gjort under hela graviditeten igenom.
Hmm..

3 kommentarer:

  1. Du, jag tror inte det är någon fara att använda eksemkrämen trots att du är gravid. Det är sånt som de bara skriver på förpackningen, bara i ängsliga Sverige dessutom. Själv har jag smort in läppen med bedövande insektsbettsmedel. Det känns - ingenting! Hahaha. Kram.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, jag såg det! Tog du reda på vem Oksana är?!

    Men då fortsätter jag väl smörja en stund till, tills jag får för mig att uppsöka VC igen.. KRAM

    SvaraRadera
  3. Fortfarande ingen aning, men gissar att det är nå'n tuttbrud som gjort läpparna. Godnatt och sov gott bägge två!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..