5.10.09

Hur gör man?

Det har varit dagens stora fråga.
Hur gör man när ens allra bästa band ska ut på turné (2 år sedan sist) när ens lilla bäbis är nyfödd?
Gunilla kommer att vara 1-2 månader gammal när kentarna kommer på besök i en stad nära mig.
Hur gör man?
Nu vill inte jag att ni vuxna oförstående, förståndiga människor ska se ner på mig, klappa mig på huvudet och tycka att jag är naiv. (typ i stil med "lilla gumman, du vet inte vad som väntar..")
Biljetterna släpps på måndag.
Jag behöver kreativa lösningar och uppmuntrande ord.
Inte cyniska kommentarer om hur jag inte kommer att vilja gå på konsert när det väl är dags.
Jag vet att det skulle kunna komma att bli så.
Men i dagsläget så vet jag ju ingenting.
Förutom att jag längtar så otroligt mycket efter vår lilla Gunilla och att det vore helt fantastiskt att gå på en kentkonsert.
Tack till min syster som redan har lovat att ställa upp som barnvakt.
Ifall.
Hur som.
Hur gör man?
Biljetterna släpps som sagt på måndag.
Så.
Var kreativa nu och tänk utifrån min situation i dagsläget.
Hur gör man?

7 kommentarer:

  1. Köp biljetter, sen får ni se hur ni vill göra när det är dags. Om ni inte kan/vill gå då finns det nog alltid någon som köper dom av er.
    kram o puss Malin

    ps. Grattis på namnsdagen min underbara vän!!!

    SvaraRadera
  2. Åh! Tack raringen! ♥
    Det var nog lite så jag tänkt..men jag vill ju ha lite stöd i mitt tänk!
    PoK

    SvaraRadera
  3. Peltor hade vi till min lila tös när det va konsert dax.. (hörselkopor med andra ord)

    SvaraRadera
  4. Räcker det tro..? På en inomhuskonsert?

    SvaraRadera
  5. Klart du ska köpa biljetterna på måndag... Det löser sig alltid... =)

    SvaraRadera
  6. Köp biljetter, och en mjölkpump! :) Det kommer att lösa sig. Jag hade tänkt anmäla mig som bebisvakt, men du har ju redan din syster till det såg jag :) Tror inte att du ska ta med lill*n på konserten, då kan du inte slappna av. Som sagt ni kan alltid sälja biljetterna om det inte känns bra att vara utan trollungen när det är dags. Kram!

    SvaraRadera
  7. Ah! Härligt att höra att det finns fler som vill vara bebisvakt! :)
    Kram på dig gumman!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..