30.9.09

Köket

Grått, vitt, grått, vitt.
Så ser det ut hemma hos oss.
Vi måste ta oss an köket.
Där är det kallt, gråa luckor, svart kakel och vit bröstpanel.
Måste få upp någon riktigt färgglad tapet där inne.
Man ska nästan få sig en käftsmäll när man går in i köket av färgerna.
Det ska vara mysigt och varmt att sitta i köket.
En samlingsplats.
Har hittat ett par tapeter som jag skulle kunna tänka mig, men jag lovar att S kommer gå i taket.
Men jag tror fasen att vi måste våga den här gången.
Vardagsrummet blev fint med sin gråa tapet med vita och silvriga blommor på.
Dock otroligt klent.
Klent är fan ordet jag söker.
Nu behöver vi mys, värme och glatt prunkande väggar som omfamnar oss.
Som kanske slår oss lite försiktigt över kinden i alle fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..