28.9.09

Gunillaprojektet

Då jag är lite less på att kalla bäbisen i magen för just bäbisen, Liten, Han/Hon, Den, Trollungen, Pyret och vad i all sin dar folk kan hitta på för gullipluttigt på en ofödd bäbis så ansåg jag att vi måste ha ett arbetsnamn.
Ja?
Som man har på ett ofärdigt projekt, man döper det till något så länge bara för att alla ska veta vad det är man pratar om.
Då vi har en tendens att oftast säga "Han" när vi pratar om livet i magen så tyckte jag att vi skulle ge den arbetsnamnet Gunilla.
Dels därför att det lika gärna kan bli ett litet flickebarn och dels för att vi inte kommer att döpa henne/honom till Gunilla sen.
Projekt Gunilla, operation Gunilla, Gunillaprojektet.
Vad tycks?
Stefan vaggas sakta men säkert in i detta, han har inte accepterat det, men snart så..
Så.
Vad tycks?

4 kommentarer:

  1. Men Gunilla är ju ett COOLT namn! Mycket bättre än alla Vincent, Liam, Smilla, Tuva, Engla, Nova och gudvetvad som all latteföräldrar döper sina kids till just nu. Jag röstar för att barnet får HETA det när det är dags, och om det är en kille kan han ju få heta Rolf, Lennart eller Göran...tro mig, om 5-10 år är det stenrätt!

    SvaraRadera
  2. Jag vet!
    Åh!
    Jag vet!
    Jag vill ha Rolf, min farfar hette det,(har inte ens vädrat det för S för att jag vet att det inte faller honom på läppen..)Men det vore nåt.
    Dock är vi ju två som ska bestämma, komma överens eller vad man nu kallar det! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..