22.9.09

Funderingar en grå höstmorgon

Jag har drömt mardrömmar i natt. Det är som sagt vanligt.
Men det betyder ju inte att jag gillar det, eller godtar det.
Vissa drömmar kan påverka mitt psyke en hel dag.
Nu till något helt annat.
Nya studier visar på att kvinnor med stora bröst är sämre på matematik.
Det kan ju förklara ett och ett annat.. ;)
Mitt IG i B-kursen till exempel.

I dag måste jag ta tag i saker som hänger över mig, saker som för vem annan som helst skulle vara en fis i rymden.
Mig ger det magont.
Men det måste göras.

Min syster kom i alla fall hem från sjukhuset igår, utan att de hade gett henne någon diagnos.
Det blev lite av en mindre släktträff där på kortvården då morfar fick en eventuell stroke i söndags också.
Vet inte hur det är med honom, har inte hört något mer.

Jag sitter här och myser lite i soffan, dricker te ur den stora muggen och njuter av hur Liten lever rövare i magen på mig.
Kanske ska jag ta tag i det där lockiga, ostyriga som jag har på huvudet.
Kanske struntar jag i det en stund till.
Kanske ska jag messa Kim en gång till då han inte har svarat på min fikainvit.
Kanske skulle jag ta tag i naglarna och måla om dom. Jag ser trots allt ut som en 4-åring som har lånat mammas nagellack och vägrar tvätta bort det.
Kanske.
Troligast är att jag sitter kvar här och dricker mitt te och njuter en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..