20.8.09

Berg & dalvana

Egentligen skulle jag skriva berg & dalbana, men väljer vana då det är en kentlåt.
Kentlåtar som jag så gärna lyssnar på när jag känner mig känslomässigt instabil.
Jag har, dumt och konstigt nog, inte gjort det idag, trots mina dimpar.
På jobbet har jag varit på väg att börja grina för att jag inte vet att vissa inte ska speciella "namn" skrivna på vissa rader och bla bla..
Erika är i Karibien och jobbar med Robinson och hon har hemlängtan så hon får mig att gråta floder.
Blanca Vlasic skulle just hoppa för världsrekord och jag fick genast en klump i halsen.
Vill inget annat än att grina, grina, grina och åter grina.
Eller vill?
Nej, det vill jag fan inte, men gråten kommer på ovälkommet besök i tid och otid.
Jag är känslomässigt störd idag. (också..)
Helt enkelt.
Då har jag gjort något som jag har börjat göra till en vana.
Jag har dragit iväg ett långt och ingående mail till min kära Malin som inte dömer mig för mina tillkortakommanden.
Jag vet att jag lika gärna skulle kunna ringa, men då är jag inte lika samlad och får inte ur mig alla viktiga detaljer.
Därför skickar jag ett opersonligt (?) mail som hon tar till sig och svarar på.
Tack min underbara Malin!
Är glad att jag har dig!

Nu ska jag och växtvärken ta bort sminket och trilla i mysbyxorna.
Godnatt på er.
PoK

3 kommentarer:

  1. Åh, vännen! Det måste vara skittufft, men du som är så klok vet förstås att det är helt i sin ordning att dina känslor går upp och ned just nu. Styrkekramar från andra sidan Atlanten! För att liva upp kan jag ju berätta om vad jag av någon outgrundlig anledning kom att tänka på.

    En gång i Oppebykyrkan hade någon tänt jättemånga värmeljus och ställt på ett fat framme på altaret. Naturligtvis fattade skiten eld så att någon, jag TROR att det var pianofröken, fick storma fram och försöka släcka medan hon skrek av skräck.

    Det hela lämnade kvar en bajsbrun fläck på Guds möbel, och så vitt jag vet så är fläcken kvar än idag. Kan inte du kolla om du händelsevis är där vid tillfälle? Hi hi!

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, jag ska försöka komma ihåg att kika det om jag är där! Tack Erika, nu fick jag mig ett gott skratt! KRAM!

    SvaraRadera
  3. haha det var roligt!!! Har jag aldrig hört innan!! kram till er båda från Sandra

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig..