8.5.09

Jisses Gösta!

Här sitter vi nu.
Med varsin öl efter en god middag med hockey på tv:n.
Jag törs inte titta!
Jag törs fan inte titta!
Som jag har längtat efter den här matchen, och nu törs jag inte titta.
Jag sitter med datorn i knäet och uppdaterar frenetiskt min Facebook-sida, taggar foton i mina album och lyssnar mest på matchen.
Jag törs fan inte!
Jag blir förvånad över hur mycket detta betyder för mig där jag sitter med en puls som slår så hårt att det nästan gör ont.
Det är näst intill fånigt, men jag kan inte rå för det.
Helt galet!
Jag är fan helt galen!
Hel störd!
Hur mycket jag än försöker intyga mig själv om att vi faktiskt inte kommer att slå de förbaskade kanadickerna, att vi kommer att förlora, så försvinner inte mitt hopp och jag vill verkligen inte bli besviken.
Jag vägrar bli besviken.
Men blir jag inte det idag, så kan jag lika gärna bli det på söndag om vi skulle gå vidare.
Men jag skyr besvikelse som pesten.
Det gör ont!
Ont som fan!
Men nu börjar det igen, så det är väl dags att uppdatera min Facebook - igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..