20.4.09

Tur att dygnet bara har 24 timmar..

Vad ska man göra med all tid man har?
Jag har massor.
Verkligen massor!
Vad gör jag med den då?
Jo, sitter mest med datorn i knät, spelar "Zuma" eller "Bejeweled", kikar in på Facebook.
Kollar läget med folk via msn.
Tittar på dåliga tv-program.
För det går verkligen bara dåliga program på dagtid.
Dom flesta jobbar ju, så varför sända bra tv då?
Kände i morse hur stort behovet var att få göra något nyttigt, något kreativt.
Bidra till samhället.
Istället sitter jag bara här, med min ölmage och kostar pengar.
Ska posta ännu ett a-kassakort idag.
Det är liksom inga svårigheter att fylla i dessa.
Måndag: Arbetslös - check
Tisdag: Arbetslös - check
Onsdag: Arbetslös - check
Ja..
Jag vill göra nytta!
Nog för att jag ska tvätta idag, vilket inte har blivit gjort sedan sista mars eller något i den stilen.
Det är ju nyttigt.
Åtminstone på hemmafronten-nyttigt.
Gå på en promenad vore riktigt skönt.
Men så var det ju det där med mina skavskon..
Kommer fan inte ens till Konsum.
Jävla missbildade fötter. Inte mycket att göra åt, bara att pinas. Dock bara kortare sträckor.
Maud Olofsson vill ta bort LAS för unga under 26.
Så jävla rökt hon är!
Tur att man blir 27, det verkar vara någon slags magisk gräns.
På många de vis!
Har bara fått i mig en cigarett idag, kanske därför jag är så bitter.
Ha ha!
Bitter och ser ganska mycket mörker just nu.
Men det kommer vända, jag är ju en sådan person som det svänger för lite hastigt och lustigt.
Om några timmar, eller kanske i morgon är livet underbart igen.
Tur är väl det, att det kan svänga fort, annars hade väl varken jag själv eller någon annan orkat med mig.
Nu bär det av ut på en solig balkong för en halvare till för att sedan ta itu med 3 veckors-tvätten.
Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..