27.4.09

Mardrömsnätter

Hatar dessa nätter när jag bara drömmer en massa mardrömmar o sover som..som..
Riktigt jävla illa sover jag i alla fall!
Det resulterar i att man nästan blir rädd för att somna.
Att somna om, och vissa kvällar kan jag tycka att det känns riktigt jobbigt när det börjar närma sig läggdags.
Rädd för att sova, för att ha mardrömmar.
Rädd för att inte få mig en skapligt god natts sömn.
Många av mina drömmar är svåra att ta sig ur, de känns väldigt verkliga och det kan ta mig en bra stund innan jag riktigt, på riktigt förstår att det var just bara en hemsk dröm.
Ibland är jag tvungen att gå upp en stund, vakna till ordentligt.
Dricka lite vatten, ta en cigarett på balkongen.
Om jag inte är vaken tillräckligt länge för att inse att det bara var en mardröm så fortsätter jag många gånger att drömma.
Inte om samma sak, men om andra, läskiga saker.

Ska spy lite mer galla när jag ändå är i farten.
Nacken.
Jo tack. Den gör mig fortfarande illa.
Skitnacke!

Nu har jag kräkts färdigt och ser fram emot en dag med sol, kanske en långpromenad eller lite plock här hemma.
Läsa boken kanske..
Men först ska jag göra en sås.
Köttfärssås så jag och min älskling kan få lite mat i magen på lunchen.
Adjöken-adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..